Efectele etichetării greşite a unui produs alimentar

Despre dreptate și dincolo de ea

lcPotrivit unei decizii a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) etichetarea unui produs alimentar nu trebuie să inducă consumatorul în eroare sugerând prezenţa unui ingredient pe care produsul nu îl conţine în realitate.

Decizia a fost luată în baza situaţiei create in jurul societăţii germane – Teekanne, care comercializează o infuzie de fructe denumită „Felix aventură zmeură-vanilie” şi care prin intermediul elementelor de pe ambalaj induce consumatorul în eroare cu privire la compoziţia infuziei. În acest context o asociaţie de protecţie a consumatorilor din Germania solicită firmei Teekanne să înceteze acţiunile de promovare a produsului în cauză.

Cumpărătorul are dreptul la o informare corectă, neutră şi obiectivă care să nu îl inducă în eroare, fapt pentru care etichetarea unui produs alimentar nu trebuie să prezinte un caracter înşelător.

Vezi articolul original

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s